یک لیزر از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟

یک لیزر از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟
یک لیزر از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟

یک لیزر از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟

قسمت های تشکیل دهنده لیزر چیست ؟

در یک نگاه ساده می توان هر لیزر را متشکل از سه قسمت اصلی به شرح زیر در نظر گرفت:

ماده فعال: ماده ای است که بعد از برانگیخته شدن از خود  فوتون ساطع می کند و يکی از مهمترين راه های تقسيم بندی دستگاه های ليزر براين اساس است.

 کاواک: محفظه ای است که ماده فعال لیزر در آن قرار می گیرد. دو آینه در انتها و ابتدای این محفظه به صورت موازی قرار گرفته اند که روند موازی سازی و تهییج را فعال می کنند.

که در این روش با رفت و برگشت لیزر قدرت آن افزایش پیدا میکند.

منبع تغذیه: نقش تأمین انرژی لازم جهت عمل تحرک و ایجاد برانگیختگی در اتم ها و یا   یون های تشکیل دهنده محیط فعال را ایفا می کند.
این منبع تغذیه به نسبت توان لیزر می تواند پر توان تر یا کم توان تر باشد.

حک و مارکینگ نقش ، طرح ، متن و یا عکس مورد دلخواه را بر روی متریال های فلزی و غیر فلزی توسط اشعه لیزر را حکاکی لیزری می نامند.

با تابش اشعه های هدایت شده و معین نور برسطح جسم مورد نظر ، قسمتی از جسم که طرح آن توسط رایانه به دستگاه داده شده سوزانده می شود که این امر سبب نقش و حک طرح بر روی آن می شود .

حکاکی لیزری همچون برش لیزری به دو دسته حکاکی لیزری فلزات و غیر فلزات طبقه بندی می شود. در خدمات حکاکی فلزات مهدی حکاکی لیزری بر روی فلزات اعم ازاستیل،برنج،آلومینیوم،آهن،مس،چدن،فولادو … توسط این تکنولوژی حکاکی می شوندو با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت قابل ارائه می باشد .

حک مهدی

خدمات حکاکی فلزات مهدی

حک مهدی

خدمات حکاکی فلزات مهدی

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید